Köp- & leveransvillkor

Beställ

Kul att du gillar Vores produkter. För att få hem dina nya rumskompisar kan du göra på två sätt: Kolla, bestämma och beställa på vår webb-shop, eller komma förbi vårt showroom i Huskvarna och se Vores sortiment ”live”. För specialbeställningar av valfria kulörer, måttanpassade speglar och stenskivor med mera – ring eller mejla för prisuppgifter och leveranstid, så att vi förstår varandra rätt.

Leverans

Vi samarbetar med Post Nord som levererar fram till din tomtgräns. De aviserar via SMS eller e-mail för bokning av din leverans. Dessutom aviserar de ca 30 minuter innan leverans. Du måste finnas tillgänglig på telefonnumret du lämnat, och vara hemma under den överenskomna tiden. Hjälp chauffören att lossa och kontrollera godset; bär om det behövs.
Det mesta av vår inredning levereras på pall, för att trygga säker transport. Tänk på att vissa kollin kan väga upp till 40kg (ex. stenbänkskivorna), så att du orkar få dem dit du vill. Och boka inte hantverkare förrän du kollat att vi skött oss och skickat rätt artiklar och att inga skador har uppstått under leveransen. Hör av dig direkt om så skulle vara fallet.

Transportskador

Vid transportskador eller synliga skador på emballaget skall skriftlig notering göras av chauffören på fraktsedeln vid mottagandet. Hjälp till att kolla så allt verkar i sin ordning, dokumentera gärna med bild. Kontrollera och öppna varan, skulle något bli fel eller någon produkt bli skadad rättar vi till detta så snabbt vi kan. Anmäl reklamationen snarast till oss på info@vore.se. Skadat eller felaktiga gods får inte monteras och användas.

Garanti

Utöver reklamationsrätten kan garantierna variera för olika produkter. Garantin avser ersättningsprodukt eller av oss påbjuden reparation under förutsättning att monterings- och skötselinstruktioner följts. Din faktura gäller alltid som garantisedel, spara den. Kontakta oss om du undrar något. Förövrigt tillämpar vi Konsumentköplagen och säljer alla produkter med två (2) års fabriksgaranti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Reklamation

Vore ansvarar för tillverkningsfel uppstådda vid tillverkning hos oss. Vi ansvarar inte för eventuella leveransförseningar hos speditören.

Betalning

Faktura: När du betalar via Klarna Faktura betalar du efter att du fått hem dina badrumsmöbler. Du har även möjlighet till delbetalning. Leverans mot faktura kan endast ske till beställarens folkbokförda adress. Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post. När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning.
Väljer du betalsätt Klarna Faktura så ingår du ett avtal med Klarna AB, som äger fakturan. För frågor rörande din faktura ska du därför vända dig direkt till Klarna.

Delbetalning: Klarna Konto är betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Förutom att du alltid får hem din badrumsinredning innan du betalar, samlar dualla dina köp på ett konto.

Personuppgifter – känn dig trygg!

I och med att du blir kund hos oss accepterar du att Vore AB registrerar dina personuppgifter (namn, adress, telefonnummer, personnummer) som rör kundrelationen mellan oss och dig. Exempelvis utskick om erbjudanden och nya nyheter, sedvanlig kreditprövning och kreditupplysning. Vi tar ansvar för personuppgifterna, vilka behandlas med modern informationsteknik och kommer endast att användas i vår dialog med dig som kund. Du som kund har rätt att få utdrag om vilka uppgifter som finns registrerade.